Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem, ale będziesz potrzebować takiego narzedzia jak Roller (do konwersji wysp z OFP do ArmA) dostępne na
www.armaholic.com. Zakładam,że masz te narzędzie (skoro posiadasz plik .xyz). Następnie odpalasz Visitora, z menu Project wybierasz Import Templates, w oknie odnajduszej katalog z narzędziem Roller i otwierasz katalog VISITOR TEMPATES. Dalej zaznacz object_definition_template_A1_objects. Z menu Script w Visitorze wybierz ADD & RUN SCRIPTS, nastepnie odnajdz katalog z Visitorem (domyślnie C:\Program Files\Bohemia Interactive\Tools\Visitor3\scripts i zaznacz Import objects. Po krótkiej chwili pojawi się okienko w którym musisz zaznaczyc właśnie owy PLIK TEKSTOWY ze współrzędnymi obiektów o którym wspominasz w poście. Klikając na OK powinieneś zobaczyć obiekty na mapie.
Ważne ,żeby robić to w takiej właśnie kolejności, w przeciwnym wypadku nie wczytasz obiektów z pliku tekstowego do Visitora. Dokładna instrukcja jak wczytywać obiekty wygenerowane przez Rollera w instrukcji Rollera. Mam nadzieję,że pomogłem. Pozdrawiam
EDIT:
AHA zapomniałem dopisać, że na koniec zapisz projekt jako .pew, odpal Buldozera, przełącz do Visitora (bez zamykania Buldozera Alt + Tab) i z menu Project wybierz Export World i zapisz projekt jako .wrp Jeśli podasz inna nazwę niż oryginalny plik, musisz ta nazwe zmienić w configu wyspy.
"Spadochroniarze nie umierają... Idą do piekła,żeby sie przegrupować".